Hoe kun je je aanmelden bij Psychologie Praktijk Be(e)?
Wil jij je aanmelden voor een behandeling bij Psychologie Praktijk Be(e) dan is dit mogelijk door het inschrijfformulier in te vullen. Wij streven ernaar om de wachttijden zo veel mogelijk te beperken. Wanneer je je bij ons aanmeldt, plannen wij direct een eerste afspraak in.
Hoe verloopt het intakegesprek?
Na je aanmelding bij Psychologie Praktijk Be(e) vindt een intakegesprek plaats. Tijdens dit gesprek maak je kennis met de psycholoog en bespreken we de reden(en) van de aanmelding en de hulpvraag. Daarnaast komen je achtergrond, leefomstandigheden, persoonlijkheid en andere zaken aan bod die belangrijk zijn om een goed beeld te krijgen van je probleem. Verder bespreken we tijdens de intake de informatie uit de verwijsbrief van de huisarts of een andere verwijzer.
Met jouw toestemming ontvangt de huisarts na de behandeling een schriftelijke terugkoppeling. Als blijkt dat jouw klachten te licht of te zwaar zijn om in aanmerking te komen voor een (verzekerings)vergoeding via de Basis GGZ, kijken we samen naar andere mogelijkheden.
Wat kun je verwachten van de behandeling bij Psychologie Praktijk Be(e)?
Wij zorgen ervoor dat je behandeling zo snel mogelijk van start kan gaan. De afspraken voor je behandeling plannen we in overleg in en vinden plaats volgens een overeengekomen frequentie, bijvoorbeeld: wekelijks, tweewekelijks of maandelijks. Afhankelijk van jouw hulpvraag en behoeften bestaat een sessie bestaat uit een gesprek van 45 tot 60 minuten.
Het verloop van de behandeling evalueren we regelmatig. Indien nodig wordt het behandelplan in overleg aangepast. De behandeling wordt afgesloten met een evaluatiegesprek om jouw tevredenheid over de behandeling in kaart te brengen. Ook stellen we samen een terugval-preventieplan op. Dat is jouw handleiding (op maat gemaakt op wie jij bent en wat je nodig hebt) om verder te kunnen.
Hoe werkt het annuleren van afspraken?
Ben je verhinderd voor een afspraak, dan dien je dit minimaal twee werkdagen voorafgaand aan de sessie aan ons door te geven door te bellen met nummer 085-8200995 of te mailen naar: info@beepraktijk.nl. Voor afspraken die op tijd worden geannuleerd brengen wij geen kosten in rekening.
- Indien je de afspraak niet of te laat annuleert, worden de eerste keer geen kosten in rekening gebracht.
- Bij de tweede keer te laat afmelden ontvang je van ons een rekening à €152,50 die je privé dient te betalen en die dus niet door je zorgverzekeraar worden vergoed. (Conform de NZA-norm.)
- Bij twee achterstallige betalingen zijn wij genoodzaakt de behandeling stop te zetten totdat er is betaald, dan kan de behandeling weer gewoon worden voortgezet.
Beroepscode
Onderstaand worden enkele belangrijke punten uit de beroepscode weergegeven:
Informatieplicht
De cliënt wordt door de psycholoog van tevoren geïnformeerd over wat hem/haar te wachten staat, over zijn/haar rechten en over de kosten. De cliënt verstrekt kloppende informatie aan de psycholoog aangaande zaken zoals: huisartsverwijzing, persoonsgegevens, zorgverzekeraar en bereikbaarheid.
Geheimhouding
De psycholoog is verplicht tot geheimhouding. Alles wat je vertelt valt onder het beroepsgeheim en alle gegevens over jou worden vertrouwelijk behandeld. Zonder jouw toestemming wordt geen informatie aan derden verstrekt. Uitzonderingen hierop kunnen zijn de huisarts en de zorgverzekeraar. Bij aanvang van de behandeling geef je als cliënt namelijk aan dat er toestemming gegeven wordt voor informatie-uitwisseling met de huisarts. Ten aanzien van de zorgverzekeraar kun je middels een privacyverklaring bezwaar aantekenen tegen het verstrekken van informatie die herleidbaar is tot de diagnose. Onze behandelaars behouden zich echter het recht voor om indien zij gevaar zien in gedragingen/uitspraken over voorgenomen handelen voor betrokken cliënt zelf of zijn/haar omgeving na vermelden aan cliënt contact op nemen met daartoe benodigde instanties.
Klachtenregeling
Soms verloopt de behandeling niet naar wens of ben je ontevreden over (de bejegening van) jouw psycholoog. Indien je een klacht hebt over het beroepsmatig functioneren van jouw psycholoog, wordt het zeer op prijs gesteld als je jouw klachten eerst met de behandelend psycholoog bespreekt. Indien je hierin onvoldoende gehoor vindt, verwijzen wij je naar ons klachtenreglement.
We streven ernaar om je de best mogelijke zorg te geven. Daarom zijn we altijd bezig met leren en verbeteren. We horen graag hoe je onze zorg ervaart. Daarnaast verzamelen we gegevens over bijvoorbeeld het effect en de duur van onze behandelingen. De inzichten die we hieruit halen, gebruiken we om jouw behandeling en onze dienstverlening te verbeteren.
Wil je meer informatie of zijn er nog eventuele vragen? Neem dan gerust contact met ons op.